Utvikling av nye salgsmuligheter i spansktalende Latin-Amerika
Inlustro har spisskompetanse innenfor markedsanalyse og utvikling av salgsmuligheter i Latin-Amerika. Vi har bred erfaring med utvikling av internasjonale markeder for norske B2B teknologiselskaper innenfor en rekke bransjer, deriblant energi, offshore wind, luftfart og bioenergi.
MARKEDSPOTENSIAL
Til tross for noen utfordrende år for en rekke land i Latin-Amerika, oppleves flere markeder nå som interessante og med godt vekstpotensial av utenlandske investorer. Mexico trekkes frem som spesielt aktuell, både for salg og produksjon. Ifølge det danske utenriksdepartmentet, har omtrent 25 millioner meksikanere samme eller bedre kjøpekraft enn en gjennomsnittlig dansk familie, og dette tallet vokser. Det økte privatforbruket spiller en sentral rolle i den meksikanske økonomien. Landet er verdens 11. største økonomi og forventes å være den 7. største økonomien i verden innen år 2050.
Et utvalg medisaker om investeringspotensialet i Latin-Amerika:
Henrik Lid Scharff har i en årrekke jobbet med oppbygging av nye markeder for norske bedrifter i store deler av Latin-Amerika, gjennom bl.a. agentsøk, etablering av partnernettverk og operasjonelt salg via agentnettverk. Berit Lid Scharff har operasjonell erfaring med markedsanalyse, PR-arbeid, lokale markedskampanjer, seminarer for potensielle kunder og partnere mm. for vellykket inntreden i Latin-amerikanske markeder. Les mer om oss her.
MARKEDSPOTENSIAL
Til tross for noen utfordrende år for en rekke land i Latin-Amerika, oppleves flere markeder nå som interessante og med godt vekstpotensial av utenlandske investorer. Mexico trekkes frem som spesielt aktuell, både for salg og produksjon. Ifølge det danske utenriksdepartmentet, har omtrent 25 millioner meksikanere samme eller bedre kjøpekraft enn en gjennomsnittlig dansk familie, og dette tallet vokser. Det økte privatforbruket spiller en sentral rolle i den meksikanske økonomien. Landet er verdens 11. største økonomi og forventes å være den 7. største økonomien i verden innen år 2050.
Et utvalg medisaker om investeringspotensialet i Latin-Amerika:
- Jyske Invest: "Mexico kan blive USA’s største handelspartner – foran Kina"
- World Economic Forum - Davos 2025: "Is Latin America's tide turning?"
- CFA Institue: "Investment opportunities in Mexico"
- Santander: "Latin America growth drivers for 2025"
Henrik Lid Scharff har i en årrekke jobbet med oppbygging av nye markeder for norske bedrifter i store deler av Latin-Amerika, gjennom bl.a. agentsøk, etablering av partnernettverk og operasjonelt salg via agentnettverk. Berit Lid Scharff har operasjonell erfaring med markedsanalyse, PR-arbeid, lokale markedskampanjer, seminarer for potensielle kunder og partnere mm. for vellykket inntreden i Latin-amerikanske markeder. Les mer om oss her.
Vi kan tilby følgende tjenester:
Markedsanalyse
Representasjon og partnere
Markedsføring og salg
- Markedsstørrelse
- Markedssegmenter
- Konkurrenter
- Økosystemkartlegging
- Distribusjonskanaler
- Beslutningstagere- og prosesser
- Reguleringer og lover for forretningsførsel
- Kundeanalyse
- Bransjens lønnsomhet og utviklingspotensial
- Innkjøpsstruktur
- Konferanser, messer, fagmedier og digitale møteplasser for den aktuelle bransjen
- Vare- og tjenestekartlegging for den aktuelle bransjen
- Markedets særegenheter
- Politisk situasjon og konsekvenser for markedsutvikling
Representasjon og partnere
- Kartlegging av nettverk for agenter og distributører
- Evaluere distribusjonsmodell for selskapet
- Representere selskapet i en oppstartsfase som en interim salgsressurs
- Agentavtaler og forhandlinger om representasjon
- Agentstøtte- og oppfølging etter etablering av agentavtale
Markedsføring og salg
- Representere på konferanser og messer
- Arrangere seminarer for kunder og partnere
- Arrangere møter med kunder og partnere
- Kartlegge «speaker opportunities» på konferanser for selskapets nøkkelpersonell
- PR-arbeid og markedskampanjer mot fagmedier, kunder og partnere
Vi arbeider normalt ut ifra fastpris per prosjekt eller avtalt antall timer, avhengig av type oppdrag og kundens preferanser. Prisingen vil typisk baseres på milepæler, med tidshorisont og prosjektprising per fase. Det vil ikke komme noen overraskelser på tidsbruk.