MODELL 1 Prosjektleveranse
Avgrensede og tidsbestemte prosjekter. Vi kan hjelpe til med å utarbeide eller revidere markedsstrategi, visuell profil, kommunikasjonsplattform og nettside - eller sette i gang helt konkrete, målbare markedskampanjer. Vi kan også bidra med evaluering, definering og etablering av strategi for forretningsutvikling, salgsnettverk og nye produkter og markeder.
Passer for selskaper som vet hvor de vil og hva de trenger, men som trenger hjelp for å få det til å skje.
Avgrensede og tidsbestemte prosjekter. Vi kan hjelpe til med å utarbeide eller revidere markedsstrategi, visuell profil, kommunikasjonsplattform og nettside - eller sette i gang helt konkrete, målbare markedskampanjer. Vi kan også bidra med evaluering, definering og etablering av strategi for forretningsutvikling, salgsnettverk og nye produkter og markeder.
Passer for selskaper som vet hvor de vil og hva de trenger, men som trenger hjelp for å få det til å skje.
MODELL 2 Interimleder
Oppbygging og forbedring av salgs- eller markedsfunksjonen. Utførende spisskompetanse når det trengs, og så lenge det trengs.
Berit Lid Scharff er i en begrenset periode operativ markedssjef i selskapet. Oppdraget kan være å utvikle markedsstrategi, lansere selskapet i nye markeder, bygge opp markedsfunksjon/avdeling, utarbeide kommunikasjonsprofil og nettside mm. Avhengig av kapasitet. Fortrinnsvis B2B teknologiselskaper med internasjonalt marked.
Passer for scale-ups som mener alvor med kommersialiseringen, men som ikke har en markedssjef på plass og trenger noen med erfaring fra hele spekteret av strategi og kommunikasjon; fra pressemeldinger til forretningsmodeller, fra visjon til event.
Henrik Lid Scharff er i en begrenset periode operativ i selskapet, med formål å bygge opp eller forbedre organisasjon og vekststrategi. Oppdraget kan være å utvikle forretningsmodell og salgsstrategi, definere markeder, bygge opp salgsorganisasjonen, etablere internasjonalt salgsnettverk mm. Avhengig av kapasitet.
Passer for gründerbedrifter/SMB som er i en tidlig fase, hvor organisasjon ikke er definert eller tilpasset ønsket vekst.
Oppbygging og forbedring av salgs- eller markedsfunksjonen. Utførende spisskompetanse når det trengs, og så lenge det trengs.
Berit Lid Scharff er i en begrenset periode operativ markedssjef i selskapet. Oppdraget kan være å utvikle markedsstrategi, lansere selskapet i nye markeder, bygge opp markedsfunksjon/avdeling, utarbeide kommunikasjonsprofil og nettside mm. Avhengig av kapasitet. Fortrinnsvis B2B teknologiselskaper med internasjonalt marked.
Passer for scale-ups som mener alvor med kommersialiseringen, men som ikke har en markedssjef på plass og trenger noen med erfaring fra hele spekteret av strategi og kommunikasjon; fra pressemeldinger til forretningsmodeller, fra visjon til event.
Henrik Lid Scharff er i en begrenset periode operativ i selskapet, med formål å bygge opp eller forbedre organisasjon og vekststrategi. Oppdraget kan være å utvikle forretningsmodell og salgsstrategi, definere markeder, bygge opp salgsorganisasjonen, etablere internasjonalt salgsnettverk mm. Avhengig av kapasitet.
Passer for gründerbedrifter/SMB som er i en tidlig fase, hvor organisasjon ikke er definert eller tilpasset ønsket vekst.
MODELL 3 "CMO to go"
Styrking av eksisterende markedsføring og kommunikasjon med en "Chief Marketing Officer to go". Det kan være et par timers workshop i ledergruppen om markedsstrategi, sparrings- og idémøter over en kopp kaffe, kickoff om posisjon og markedsføring, eller diskusjon med nøkkelpersoner for å effektivisere virksomhetens eksterne kommunikasjon.
Passer for etablerte selskaper hvor kommunikasjon og markedsføring står i stampe og man trenger innspill fra noen utenfra med erfaring og ekspertise.
Styrking av eksisterende markedsføring og kommunikasjon med en "Chief Marketing Officer to go". Det kan være et par timers workshop i ledergruppen om markedsstrategi, sparrings- og idémøter over en kopp kaffe, kickoff om posisjon og markedsføring, eller diskusjon med nøkkelpersoner for å effektivisere virksomhetens eksterne kommunikasjon.
Passer for etablerte selskaper hvor kommunikasjon og markedsføring står i stampe og man trenger innspill fra noen utenfra med erfaring og ekspertise.
Vi har kostnadseffektive pakkeløsninger, og det vil ikke komme noen overraskelser på tidsbruk. Ta kontakt for mer informasjon, eller om du ønsker kundereferanser fra de tre samarbeidsmodellene.
Les mer om hvilke utfordringer Inlustro kan bidra til å løse.
...og forresten: Det er én ting som gjelder, uansett modell, uansett leveranse, uansett prosjekt: Du får ikke servert noe "ull" eller generaliserte råd. Tvert i mot. Vi leverer konkret, gjennomtenkt og erfaringsbasert rådgivning og implementering.
Berit Lid Scharff har lang erfaring som profesjonelt styremedlem for norske teknologiselskaper: Xait (2018-), Mercell, børsnotert (2021-2022), Ørn Software, børsnotert (2021-2022), Entail (2022-) og FIRST Fondene (2024-). Hun sitter også som styremedlem på frivilig basis i Naturvernforbundet Oslo og Akershus (2024-).
Passer for selskaper som er i en vekstfase, med behov for en styresammensetning som inkluderer spisskompetanse innenfor markedsføring, kommunikasjon, vekststrategi, forretningsutvikling og entreprenørskap. |
Fasilitering av workshop og seminar
Vi står for faglig innhold og fasiliterer workshops og seminarer, som kan ha ulike former, men hvor hovedhensikten er å få i gang arbeids- og tankeprosesser som leder til forbedringer i virksomheten, innenfor bl.a. visjon og strategi, internasjonal vekst, markedsposisjonering eller kommunikasjon. Berit er fasilitator/ordstyrer/konferansier og holder en faglig rød tråd gjennom arrangementet. Passer på strategisamlinger, seminar/konferanser, ledersamlinger, kunde- og partnereventer, kickoff eller seminarer om innovasjon, utvikling og vekst. |