Opp gjennom historien har opportunister alltid funnet nye muligheter for rikdom og suksess. Denne uformelle infografikken sier litt om hva gründere har lykkes med fra prehistorisk tid til i dag. Aldri før har det lønt seg mer å starte nye virksomheter - ifølge Funders & Founders.
Mange bedrifter tror - og håper - at det man lager av godt innhold kommer til å bli lest og delt av mange. Dessverre er det ofte slik at folk på utsiden ikke synes det som skrives er like spennende som bedriften selv gjør. Hva er det som går galt? Artikkelen i Panorama gir på langt nær alle svarene, men du får allikevel en pekepinn på hva du bør tenke på - og som mange glemmer.
Hva er det som gjør at noen gründere lykkes igjen og igjen? Bør man fokusere 100% på ett selskap, eller heller tenke som seriegründerne nedenfor har gjort? Det viser seg at de fleste som lykkes med nye selskaper, har flere prosjekter i gang parallelt. Infografikken og artikkel er fra Funders & Founders. Klikk på bildet for skarpere lesbarhet.
|
BloggBerit Lid Scharff er partner i Inlustro Consulting. Berit er opptatt av nyskapning og bærekraft i næringslivet og skriver spesielt om hvordan innovative gründerbedrifter kan klare overgangen fra genial idé til vellykket kommersialisering. Kategori
All
Arkiv
September 2024
|