Det har aldri vært enklere å bli gründer - i hvert fall når man tenker på hva slags digitale verktøy som er til rådighet for å drive og markedsføre virksomheten. Nedenfor er en (ufullstendig) liste over god, gratis programvare som fungerer strålende for oppstartbedrifter, hvor både tid og penger er begrensede ressurser. Verktøyene er tried, tested & loved - og det er ingen økonomisk tilknytning som ligger bak anbefalingene. MailChimp - for effektiv database-markedsføring av nyhetsbrev, epost, pressemeldinger mm.
PicMonkey - bilderedigeringsverktøy som gjør det enkelt å justere bilder til bruk på f.eks. nettsiden. Zoho - CRM-program for å holde styr på kunder og kontakter. Conta - regnskapshåndtering for små bedrifter. Weebly - enkelt verktøy for å lage nettsider (malbasert). Hootsuite - for å holde styr på bedriftens aktiviteter på sosiale medier. Pictochart - for å lage god infografikk Trello - prosjektstyring for team. Evernote - avansert huskeliste for styring av tid og prosjekter. Dropbox - for å lagre dokumenter. ... og selvsagt Google Analytics for å måle trafikken på nettsiden. Comments are closed.
|
BloggBerit Lid Scharff er partner i Inlustro Consulting. Berit er opptatt av nyskapning og bærekraft i næringslivet og skriver spesielt om hvordan innovative gründerbedrifter kan klare overgangen fra genial idé til vellykket kommersialisering. Kategori
All
Arkiv
September 2024
|