Hvordan skal man prise et SaaS-selskap (Software as a Service)? Hvorfor bør de prises annerledes enn selskaper med en mer tradisjonell forretningsmodell? Hva er driverne som gjør at mange SaaS-startups prises svært høyt til tross for lave omsetningstall eller negativ EBITDA?
Revisjonsselskapet RSM har nettopp publisert en oversiktlig og klargjørende artikkel om hvordan dette best kan forstås. Nøkkelbegreper som ARR (annual recurring revenue), CAC (customer acquisition cost), net revenue retention, rule of 40, churn rate og CLV (customer lifetime value) beskrives på en ryddig måte. Artikkelen finner du i denne lenken eller ved å klikke på bildet nedenfor. Anbefales! Comments are closed.
|
BloggBerit Lid Scharff er partner i Inlustro Consulting. Berit er opptatt av nyskapning og bærekraft i næringslivet og skriver spesielt om hvordan innovative gründerbedrifter kan klare overgangen fra genial idé til vellykket kommersialisering. Kategori
All
Arkiv
September 2024
|